zondag 10 februari 2013

Bierpakketje en geld-envelopje

We zijn inmiddels alweer ruim 2 weken verder na mijn laatste blog. Ik heb niet helemaal stil gezeten, maar ik moet eerlijk zeggen: mijn inspiratie was voor zo'n 1,5 week even zoek...... Ik had een boel geld-envelopjes gemaakt voor de verjaardagen de komende tijd en toen was het ineens weg! Maar niet getreurd, het komt langzaam maar zeker weer terug en af en toe eens niet freubelen zorgt weer leuke, nieuwe en frisse ideetjes toch!

Vorige week hadden we een verjaardag van een vriend die alleen maar Heineken-bier drinkt. Ieder jaar geven we hem een Heineken-bier-pakket. Vroeger haalden we dat altijd bij de Gall & Gall maar die doen dit sinds een tijdje helaas niet meer en dus kwam ik dit jaar op het idee om een paar flesjes bier leuk in te pakken. Waarop mijn man met een ander leuk idee kwam: om het blik wat we hadden gekocht om de flesjes bier in te zetten, met groene stickers te beplakken en dat dan in te pakken. We hadden nog zo'n 4 uur te gaan dus je begrijpt dat het even iets anders is gegaan haha! Snel hebben we donkergroen karton gekocht en eenmaal thuis ben ik aan de slag gegaan, terwijl mijn man op de pc op zoek ging naar de Heineken-logo's.
Uiteindelijk werd het blik vervangen door een houten verpakking van een fles wijn die ik met kerst had gekregen, want op het blik zat een opstaand randje en dat werd lastig beplakken.... (Het blik staat nu te pronken in de keuken met ontbijtkoek erin, waar het eigenlijk voor was gemaakt...). Maar de houten verpakking voldeed, alle 5 de flesjes pasten erin en uiteindelijk hebben we het volgende kunnen geven:

 

Het kaartje had ik al gemaakt voor hem en dat kon op deze manier er leuk bij worden gehangen. Hij vond het heel leuk! Misschien een ideetje? ;)

Gisteren hadden we een andere verjaardag van een jongen die 15 werd, dus onder het mom van: "nu kun je alvast gaan beginnen met sparen" had ik het volgende geld-envelopje gemaakt:




 Uiteraard had hij zijn verjaardagsgeld allang uitgegeven, maar het ging om het idee. Het plaatje van de Ferrari had ik al eens gebruikt voor een geld-envelopje, maar dit envelopje is weer compleet anders geworden dan de vorige.

Ik ben de afgelopen dagen druk bezig geweest met beterschapskaartjes (deze laat ik binnenkort zien) en morgen ga ik beginnen met geboortekaartjes. Vrienden van ons zijn net de trotse papa en mama geworden van een meisje, dus daar moet ik nog een kaartje voor maken en mijn voorraad mag ook wel weer eens nodig aangevuld worden, dus dat wordt het project voor de komende weken.

Tot de volgende keer!
Veel freubelliefs van Sabrina


Geen opmerkingen:

Een reactie posten