zaterdag 15 augustus 2015

Verjaardagenweekend - deel 1 - 15 augustus 2015

Hallo Allemaal!

Vandaag hebben we maar liefst 2 verjaardagen in 1: die van mijn moeder en zus. Mijn zus gaat  binnenkort naar Hawaï en wilde graag geld om daar te kunnen besteden, dus uiteraard maken we daar dan een passend geld-envelopje bij. Aangezien ik nu helemaal in de Forever Friends-modus zit, heb ik voor dit geld-envelopje weer zo'n lief beertje gepakt. En het dit keer vrij simpel gehouden, omdat mijn zus daar wel van houdt:

Als sketch heb ik dit keer gespiekt bij de oudere blogs van Cheerful Sketches Challenge. Daar staan nog heel veel leuk sketches op om te kunnen gebruiken! Het achtergrond papier is van Viva Gade, te koop bij CCHobby.
Voorkant:

Achterkant:
 Binnenkant:

 De ronde witte achtergrond is gemaakt van een mal van Noor! Design
Het gele lint is van de Action.

 De roosjes komen bij het Kruidvat vandaan en de teksten zijn stempels van Noor! Design. De groene pareltjes in de hoekjes komen ook bij de Action vandaan.



En dan mijn moeder: zij vindt het, net als ik, ook erg leuk om te freubelen (alleen maakt zij hele andere dingen dan ik!) en ze is af en toe zo lief dat ik haar koffertje met mallen mag lenen, omdat zij er veel meer heeft als ik en niet zoveel gebruikt. Lief he! Daarom besloot ik eens goed uit te pakken.....

 Ook deze sketch is een oudere sketch van de Cheerful Sketch Challenge. Een beertje met een paarse bloem, dat vraagt om paars papier! Het achtergrond papier komt bij de Action vandaan.

 De tekst "Happy Birthday" is gemaakt met wederom een stans van Noor! Design. Ik heb het op paars papier uitgestanst  (waar ik al dubbbelzijdig tape op had geplakt) en vervolgens de stans zelf op wit papier overgetrokken en uitgeknipt. Daarna de tekst op de omtrek geplakt, door midden geknipt en onder het design papier geplakt.

Deze vlinderstans is een van mijn favoriete stansen van Noor!Design. Ook bij deze stans uitgestanst op paars papier en met wit papier de stans omgetrokken en uitgeknipt. De vlindertjes heb ik los geknipt en 1 vlinder vastgeplakt op de witte omtrek. De overige vindertjes heb ik met 3D-kit op de omtrek geplakt: zo krijg je een leuk effect!

Ik was al een tijdje aan het modderen met het zelf maken van de bloemen op mijn kaarten en mijn moeder had de Roll Up Roosjes van Noor!Design. Ik kwam er steeds maar niet uit, het oprollen lukte voor geen meter. En gisteren dacht ik: hup, er bestaat niet voor niets You Tube! En toen bleek het eigenlijk heel simpel: ik rolde de roosjes op van binnen naar buiten, maar je moet ze simpelweg oprollen van buiten naar binnen. En dan lukt het super! Deze drie bloemetjes heb ik dus zelf gemaakt en ik ben er erg trots op haha! De blaadjes zijn gemaakt met een stansje van Marianne Design. In de bloemen heb ik pareltjes geplakt van Viva Gade Design.

De vierkante paarse achtergrond is ook gemaakt met een mal van Noor!Design en heb ik beïnkt met Distress Inkt (Vintage Photo). Zo ook het vlindertje waar dit lieve beertje naar kijkt. Op de bloem heb ik een pareltje geplakt, wederom van Viva Gade Design.

En toen waren er nog 2 kale hoekjes op de kaart en die heb ik opgeleukt met satijnen hartjes, ook van Viva Gade Design. Leuk toch!

En nu ga ik lekker taart eten! Ik zal binnenkort eens een uitleg op mijn blog plaatsen over hoe ik mijn geld-envelopjes maak. En nu ik de wondere wereld heb ontdekt van het zelf maken van bloemen, zal ik dit zeker ook heel veel meer gaan toepassen!

 Morgen kom ik nog even terug, want dan hebben we nog een verjaardag en ook daar heb ik iets voor gemaakt. Een fijn weekend allemaal en ontzettend leuk dat je even bent komen kijken op mijn blog!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten