maandag 7 september 2015

Challenge op de facebookpagina van kaarten maken - 7 september 2015

Hallo allemaal!

Hier ben ik weer even! Heb een zeer drukke week achter de rug en daardoor is mijn wekelijkse berichtje een beetje verlaat!

Deze week wil ik jullie dit kaartje laten zien:

Ik ben lid van de pagina "Kaarten maken" op Facebook en daar was echt een geweldig leuke candy: je kunt namelijk een Silhouette Curio winnen! Dat is echt een geweldige machine voor een hobbyist zoals ik en staat al een tijdje op mijn verlanglijst. (lijst ja, met een lijstje kan ik niet aankomen, want hij wordt alleen maar lange en langer en langer haha)
De opdracht was simpel: maak een kaart van 13 x 27 cm met "8000" erop verwerkt (de candy was ter gelegenheid van het behalen van maar liefst 8000 likers!), maar dan wel zo, dat de kaart geschonken kan worden aan een goed doel en dit doel de kaart nog kan gebruiken om te versturen. 

Tja, en dan moet je gaan verzinnen. Nou was het niet zo heel moeilijk: aangezien het erg herfstig is buiten, besloot ik een kaartje te maken in herfsttinten en daar kon ik eindelijk dan eens mijn Toread 3D-plaatjes op gaan gebruiken, die ik superschattig vind, maar al jaren en jaren in de kast liggen om gebruikt te gaan worden!

Hieronder wat details:




De lieve Toread-jes. Zijn ze niet snoezig? De basis van de kaart is kraftpapier, van 13 x 27 cm. Het gebruikte design-papier is van het blok Autumn van Noor!Design (15 x 30 cm). De sierlijke rand van de kaart heb ik gestanst met een snijmal van Noor!Design.




De bloemetjes heb ik weer zelf gemaakt (zo ontzettend leuk om te doen!) met basispapier in bordeauxrood en donkerbruin. Ik heb hier de rolroosjes van Noor! Design gebruikt en 2 bloemenstansen van het merk Creaxion. Als stamper van de bloemen heb ik een plakpareltje van de Action gebruikt. De blaadjes zijn ook gemaakt met een snijmal van Noor!Design. De bloemen en de blaadjes heb ik met Tacky Glue op de kaart geplakt.

De tekst "gefeliciteerd" heb ik gemaakt met de stempelset van Noor! Design, die helaas uit de collectie is genomen (ik vind deze stempels zo leuk, ik gebruik ze echt wel vaak!). Ik heb de letters opgeplakt met 3D-kit.

De cijfers "8000" heb ik als volgt gemaakt: ik wil heel graag nog de snijmal van Ducth Doobadoo hiervoor hebben, maar helaas, die staat nog steeds op mijn steeds langer wordende verlanglijst..... Daarom ben ik op google gedoken met als zoekterm "cijfers"en kwam ik bij de afbeeldingen een 8 en een 0 tegen. Deze heb ik opgeslagen, in paint shop zwart en op de goede grootte gemaakt en uitgeprint op fotopapier en uitgeknipt. Vervolgens omgetrokken op het designpapier en uitgeknipt. De uitgeknipte cijfers vervolgens op een restje kraftpapier gelegd, met een randje erom uitgeknipt en beïnkt met Vintage Photo van Distress Ink. En op de kaart vastgeplakt met dubbelzijdig tape.

Vanavond rond 20:30 uur wordt de winnaar bekend gemaakt. Duimen jullie mee? ;)

Binnenkort kom ik weer langs met een bericht over 2 kindercreaties.

Bedankt dat je even langs bent gekomen!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten